wtorek, 5 listopada 2013

Ale dali plamę

Choć burza już się przetoczyła w sieci, np. tutaj i tutaj, także tutaj, a Stowarzyszenie Zakątek 21 przygotowało list otwarty, chciałabym wystosować swój króciutki protest-song do tego oto billbordu, którym Stowarzyszenie Olimpiady Specjalne rozpoczyna kampanię społeczną:


Nie trafia do mnie to porównanie.
Zespół Downa Julek ma w genach. To jego drugie ja nie raz uwiera, mierzi i wkurza (niby jak plamy?), ale jest wpisane w niego, zakodowane jak moja przerwa między zębami. Taki znak rozpoznawczy. Którego nie trzeba usuwać. Nie można. Wystarczy akceptować. A-KCE-PTO-WAĆ!
Niedorzeczne jest więc zrównanie z błotem zespołu Downa. Uderza to w Julka. Bo Julek i zespół Downa zawsze będą razem.

4 komentarze:

  1. Przyszłam tu dziś, aby poprosić Cię o komentarz w sprawie tej akcji - i proszę, już jest ;) Swoją drogą, widziałam dziś świetne koszulki:
    https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1459275_231897093641500_190440533_n.jpg :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcieli dobrze, wyszło, jak zwykle. ;//

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej plamy nie da się usunąć, ona po prostu jest. Tolerancja i akceptacja to trudne zwroty dla tych z IQ w normie. My jesteśmy ponad to! Wiem że nasze dzieci są niezwykłe. Kiedyś za takie stwierdzenie zebrałam baty. Przeżyłam to głęboko, dziś mi to dynda. Julek jesteś cudny, szczęściarz z Ciebie. Wygrałeś rodzinny bonus. :*

    OdpowiedzUsuń