piątek, 17 stycznia 2014

Endokrynolog

Endokrynologicznie Julek jest ustabilizowany. Uff... Pozostaje więc z dawką 25 mg Euthyroxu na czczo. Taki malutki syntetyczny hormonik tarczycy.
Na zlecenie pani doktor zbadaliśmy również poziom witaminy D i jest nieźle. Julek ma wprawdzie poziom niewystarczający, ale z wynikiem 21,40 brakuje mu zaledwie 8,6 jednostek, żeby wskoczyć na poziom właściwy. Do marca ma dostawać codziennie jedną kropelkę preparatu z witaminą D na pokładzie plus tran. Do tej pory dostawał witaminę D, jak mi się przypomniało, tran od grudnia codziennie.
Według pani doktor jest oficjalne zalecenie szacownego grona lekarskiego, aby supelmentować dzieciaki w okresie jesienno-zimowym witaminą D i tranem. Babcia Krysia wiedziała co dobre, wioząc chłopakom maliniasty tran. Krzyś więc również oprócz tranowania, bedzie witaminizowany (a przy okazji i jamu zbadam poziom witaminy D).
Były też pomiary.
Mój krasnal urósł. Mierzy 93 cm. Waży 15,5 kg. Ma kilogram nadwagi. Zdejmiemy ten kilogram. Zdejmiemy. :)
Krzyś też się załapał i mierzy 122 cm, a waży 27 kg.
Ja załapałam się na przystępną pogodę, więc zawiozłam i przywiozłam chłopaków w całkiem przyzwoitym czasie.

5 komentarzy:

  1. Sliczne te Twoje dzieciaki/właśnie obejrzałam galerie/Krzyś jest uroczy,a Juleczek go goni.....dobrze że ma taki fajny przykład.Do diabła z tym chromosomem..i tak jest fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy lekarz polecił Wam jakiś konkretny preparat z witaminą D? Ciągle nie mogę trafić na kogoś kto mi coś doradzi fachowo dla Anety :-(



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak byłam latem, to mówiła, żebym kupiła jakiekolwiek kapsułki dla dzieci z witaminą D i podawała od października. Teraz wypisała na receptę Devikap i zaleciła podawać 1 kroplę dziennie. Plus tran.

      Usuń
  3. Ha, ha, ja w ub roku sama zadecydowałam o badaniach. Pierwsze to niewypał, bo były robione przy podawaniu tranu. Zawyżony poziom vitD i zawyżony wynik TSH. Po odstawieniu tranu na dwa tygodnie, powtórka i... Hashimoto jest jak byk. VitD poleciała w dół. Antek dostaje 75 Euthyroxu i 500Vigantolettenu + tran. Dajemy radę, i jak do tej pory puk, puk, odpukać nie mamy nawet kataru.

    OdpowiedzUsuń