środa, 21 marca 2012

Światowy Dzień Osób z zespołem Downa

Obchodzę Dzień Matki, dawniej Dzień Babci i Dziadka, Walentynki za słodkie, do Dnia Kobiet puszczam oczko, a w Dzień Niepodległości marznę na spacerach. Odkąd mam Julka, wdepnął do mojego kalendarza Światowy Dzień Osób z zespołem Downa. Jakoś szczególnie go nie świętuję. Daje mi za to poczucie, że Julek należy do wielkiej rodziny. A my razem z nim.
Wybór 21 marca (21-3) na obchody tego dnia to nie przypadek. Za zespół Downa odpowiada dodatkowy chromosom, który na trzeciego wpakował się do 21 pary chromosomów i tak namieszał.

21 rzeczy o Julku :)

Julek zdrobniale, Julian w metryce.
Październikowy chłopak (27.10.2010).
Ma brata Krzysia, którego uwielbia.
Rodziców i dziadków, których serca podbił.
Jest wdzięczny i delikatny.
Ale i z charakterem.
Potrafi stanowczo wyrazić swój protest.
Wytrwale wyrzucać zabawki z pudełka.
W raczkach pomykać po całym mieszkaniu.
Nakładać kółeczka na kręcący się bączek.
Sam ten bączek potrafi wprowadzić w ruch.
Z uśmiechem budzi się rano i zasypia wieczorem.
Lubi łaskotki.
I kiedy z nim tańczę.
Potrafi śmiać się serdecznie i głośno.
Może minutami gadać do swego odbicia w lustrze.
Nic nie ujdzie jego uwadze.
Z powagą obserwuje to, co jest mu nieznane.
A to co znane wita szerokim uśmiechem.
Ma śliczne oczy.
Jest moim kochaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz