sobota, 23 kwietnia 2022

Przygotowania

Przygotowania do Pierwszej Komunii Julka weszły w fazę przedfinałową. Dzisiaj przedostatnie spotkanie w kościele. Próba przyjmowania opłatka. Brzmi nieco egzotycznie. Ale tak dzieci z niepełnosprawnością intelektualną przygotowywane są do przyjęcia sakramentu Komunii Świętej. Wybiórczość pokarmowa to częsta towarzyszka naszych pociech. Od kilku więc miesięcy, na lekcjach religii katechetka pani Ania uczy dzieci, ćwiczy z nimi przyjmowanie opłatka, poznawała przy tym ograniczenia dzieci, oswajała je, pokonywała. Dzisiaj wszyscy zdali egzamin. Dla dzieci z największą nadwrażliwością był przygotowany okruch chleba. 

Za trzy tygodnie, w piątek na dzień przed uroczystością Julek odbędzie swoją pierwszą spowiedź. Będzie miał kartę spowiedzi, z obrazkami. Ksiądz Paweł, który jest otwarty na nasze dzieci i przygotowany do pracy z nimi, poprowadzi tę rozmowę. 

To przygotowania w sferze duchowej. Te organizacyjne dopięliśmy na początku kwietnia, choć prace rozpoczęły się na początku roku. Zgodnie z naszą domową tradycją sama przygotowałam zaproszenia, a Julek podobnie jak Krzyś miał za zadanie je wypisać. Uproszczony tekst zaproszenia napisał po śladzie. Tę wersję skserowałam, powycinałam i wkleiłam do zaproszeń. Teraz Julek miał wypisać imiona zapraszanych osób. Utrudniłam zadanie i Julek przepisywał ze wzoru. Kolejnym krokiem było rozdanie zaproszeń. Na końcu naszych wędrówek odwiedziliśmy Bielsko, babcię Krysię, dziadka Ludwika i chrzestnego. 

9

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz