piątek, 18 października 2013

Zabawa z masą solną

Plastycznie zatrzymałam się na zielonym pasku na dole (trawa), niebieskim na górze (niebo), żółtym kółeczku (słońce) i kompletnie niewymiarowych, płaskich domkach. Księżniczki w moim wydaniu miały żółte albo czarne włosy, bufiaste rękawki i długie sukienki na krynolinie. Wszystkie podobne do siebie, bez wyrazu i nieproporcjonalne.
Papranie się w plastelinie było karą, a malowanie stratą czasu.
Dzieci nic w tej kwestii nie zmieniły.
Ale że już kilka dni siedzimy razem, spacery do niedawna były zakazane, ile bajek można oglądać i układać puzzle, wyjęłam więc bloki, kredki, nożyczki i inne takie, no wiecie. Grzebałam w pamięci i szukałam piekieł-niebieł, stateczków, wycinanek, rysowanek, litery przemycając, mapy piratów rysując. Aż tu "Ciekawski George" mnie natchnął, gdy gigantyczny kciuk lepił z błota. I tak z zakamarków pamięci masę solną wyjęłam. Jakiś na prędce przepis wygooglałam i tak pół dnia spędziliśmy na lepieniu nie-wiadomo-czego.
Krzyś jakąś wyrzutnię armat tworzył, Julek paprał się i głównie organoleptycznie angażował, wsadzając do ust kopalnię soli. Największą uciechę mieli, gdy wyjęłam foremki, które masę w konkretny kształt przyoblekły. Potem to wszystko malowaliśmy.
Płaskie lica nadal przewodzą. Talentu w tej bajce jak nie było, tak nie ma.
Ale cośmy masę solną pougniatali to nasze. :)








3 komentarze:

  1. Śliczne prace! Śliczne zdjęcia! Moje ulubione to z Julkiem opierającym się o stół!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały pomysł odkopałaś.To fantastyczna zabawa - rozwój poznawczy.Dla mnie wspaniałym zdjęciem jest to,gdzie Julek wycina foremką.Porównuję do umiejętności Natalki.Rok temu nie wzięła do ręki żadnego ciasta - od wszystkiego stroniła.Przełamała się dopiero, gdy przed świętami ze starszą grupą przedszkolną piekli misie,gwiazdki i choinki z piernika.Dziś ugniata kawałki ciasta pierogowego i wycina krążki.Mówię jej babci pomocnica.Ja własciwie bawię się gastronomią,więc myślę zarazić ją tymi umiejętnościami by znalazła sobie sposób na życie jak ja.Gorąco pozdrawiam Was:)alat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Alu, Julek tymi foremkami to bardziej pieczątki robi na cieście, bo nie ma tak dużo siły w rękach, żeby docisnąć i wyciąć. A ciastem to bawi się o tyle o ile. Jak tylko trochę się pobrudzi, to do mnie ręce wyciąga, że brudne. Ale w sypkich rzeczach typu mąka uwielbia się paprać i mączne zabrudzenia nic mu nie przeszkadzają. :) Praktyczne umiejętności są w cenie. Mała, słodka kucharka z Natalki :)

      Usuń